Saturday, May 15, 2021

人拳

 經濟、社會和文化權利   

《經濟、社會及文化權利國際公約》於1976年正式生效。截至2016年10月底,該公約已有164個締約國,旨在促進和保護以下權利: 

 · 享受公正和良好的工作條件的權利(好明顯我冇啦吓話,明明做到都唔俾我做,好明顯唔公正啦吓話? 工都冇,點講條件炙?)

 · 享有社會保護、相當的生活水準和能達到的最高的體質和心理健康的標準的權利;

(保護? 打咗無數次999,打埋911,通知埋FBI, 各國領導人,仲繼續俾人?搞到遍體鱗傷滋擾落毒再加速衰老,你話我個生活水準權健康權去咗邊嘞?)

 · 獲得教育以及享受文化自由和科學進步所產生的利益的權利。 

 (冇錢,教咩育炙? 俾咗錢又唔俾我考試,温書又有人狂騷擾同偷資料,點讀炙? 科學進步的襲擊吓話? 喺咪寫錯字呀?)

在下没有,連一個都沒有,子曰死乎不死乎? 


 公民權利和政治權利  

 《公民權利和政治權利國際公約》及其《第一項任擇議定書》於1976年正式生效。截至2010年底,《公民權利和政治權利國際公約》已有167個締約國,其《第二項任擇議定書》於1989年通過。   《公民權利和政治權利國際公約》規定:行動自由;法律面前人人平等;公平審判以及無罪推定思想、良心和宗教自由;意見和言論自由;和平集會;結社自由;參與公共事務和選舉;保護少數民族權益等權利。公約禁止任意剝奪生命;酷刑、殘忍或有辱人格的待遇或處罰;奴役和強迫勞動任意逮捕或拘留;任意干涉隱私;戰爭宣傳;歧視;鼓吹種族或宗教仇恨

嗱!見紅喇見紅喇!我中晒呀,佢哋犯晒規呀,犯我呀!


人權是所有人與生俱有的權利,它不分種族、性別、國籍、族裔、語言、宗教或任何其他身份地位。人權包括生命和自由的權利,不受奴役和酷刑的權利,意見和言論自由的權利,獲得工作和教育的權利以及其他更多權利。人人有權不受歧視地享受這些權利。

對脾: 在下經常被慢性謀殺,於是乎己經失去生命嘅權利,經常嚮暗中面對酷刑,言論自由? 我連思想同去廁所都俾人控制住呀,言論自由,言論完俾人自由咁炳囉咪,未開口咋佢哋己經撩我個鼻揸我個心拷我啲骨插我隻眼放我痕粉扭我條腸扯我個胃偏我頭痛篤我耳仔停我呼吸拮我喉嚨放我尿搞我啲蛋壓我卵巢充我成肚氣收縮我子宮加我癦加我斑加我蚊癩刮我皮膚射我個腎。。。。。喇!

國際人權法

國際人權法規定了各國政府的義務,規定了政府採取行動的特定方式或應避免的特定行為,以促進和保護人權及個人或團體的基本自由。聯合國最大的成就之一是創建了全面的人權法體系。所有國家都可以加入這一套普遍適用、受到國際保護且所有人都嚮往的準則。聯合國對公民、文化、經濟、政治和社會權利等一系列國際公認的權利做了界定,同時還建立促進和保護這些權利的機制,協助會員國履行各自的責任。聯合國人權法體系的基礎是大會於1945年通過的《聯合國憲章》和1948年通過的《世界人權宣言》。此後,聯合國逐漸擴大人權法的範圍,設立婦女、兒童、殘疾人、少數民族以及其他脆弱群體的權利標準,保護他們免受許多社會中長期普遍存在的歧視。

Economic, social and cultural rights

The International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights entered into force in 1976. The human rights that the Covenant seeks to promote and protect include:

the right to work in just and favourable conditions;

(WORK? IS IT EDIBLE?)

the right to social protection, to an adequate standard of living and to the highest attainable standards of physical and mental well-being;

(WELL, BEING IN THIS LOWLIEST SITUATION FOR YEARS, I BELIEVE THAT I HAVE THE WRONG PROTECTION AND INADEQUATE STANDARD OF LIVING)

the right to education and the enjoyment of benefits of cultural freedom and scientific progress

(EDUCATION ATE MY LUNCH SCIENTIFIC PROGRSSS ATE MY BODY AND I AM DYING )

WHAT IS MY RIGHT?
A. RIGHT TO WORK
B. RIGHT TO SOCIAL PROTECTION 
C. RIGHT TO EDUCATION
D. ALL OF THE ABOVE
E. NONE OF THE ABOVE
F. I AM JUST WRONG


Civil and political rights

The International Covenant on Civil and Political Rights and its First Optional Protocol entered into force in 1976. The Second Optional Protocol was adopted in 1989.
The Covenant deals with such rights as freedom of movement; equality before the law; the right to a fair trial and presumption of innocence; freedom of thought, conscience and religion; freedom of opinion and expression; peaceful assembly; freedom of association; participation in public affairs and elections; and protection of minority rights. It prohibits arbitrary deprivation of life; torture, cruel or degrading treatment or punishment; slavery and forced labour; arbitrary arrest or detention; arbitrary interference with privacy; war propaganda; discrimination; and advocacy of racial or religious hatred.

What's your point of highlighting those?
Ummm.......just bleeding from the psychotronic weapons and remote neural monitorings and community harassments and bullyings.......please don't kill me........They've been trying very hard to do that already ....... because I highlight what they've been doing to me and the freedom that they've been stealing from me......and because I read the Bible "to them" ....... in my thoughts and in my behaviors ....... and because Heavenly Father has adopted me but not them......yet.......well dunno.....it's getting pretty hot here, I think God's ready for the BBQ. See? He's calling me, but not you. I  have to go back to Him and stay at His coolest place in the world. You take care okay?

International Human Rights Law


International human rights law lays down the obligations of Governments to act in certain ways or to refrain from certain acts, in order to promote and protect human rights and fundamental freedoms of individuals or groups. One of the great achievements of the United Nations is the creation of a comprehensive body of human rights law—a universal and internationally protected code to which all nations can subscribe and all people aspire. The United Nations has defined a broad range of internationally accepted rights, including civil, cultural, economic, political and social rights. It has also established mechanisms to promote and protect these rights and to assist states in carrying out their responsibilities. The foundations of this body of law are the Charter of the United Nations and the Universal Declaration of Human Rights, adopted by the General Assembly in 1945 and 1948, respectively.  Since then, the United Nations has gradually expanded human rights law to encompass specific standards for women, children, persons with disabilities, minorities and other vulnerable groups, who now possess rights that protect them from discrimination that had long been common in many societies.

No comments:

Post a Comment